Årsmöte Liberalerna Örnsköldsvik

Liberalerna Örnsköldsviks årsmöte lördagen den 17 februari 2018.

Jöran Lundberg

Liberalernas årsmöte var välbesökt. Denna gång hölls mötet på Alne Församlingsgård. Där fick vi se hur trevlig en lokal går att bygga. Den är flexibel allt efter vad man ska göra där och hur många som ska samlas. Sedvanliga årsmötesförhandlingar klarades av galant. Vår ordförande för dagen Uno Tjernström läste upp tydligt och klart styrelsens verksamhetsberättelse som var så innehållsrik att det tog en lång stund att komma igenom den. Valberedningen hade gjort ett gediget arbete så valen var snabbt avklarade. Vad det blev diskussioner om var kommunlistan eftersom det tillkommit många nya medlemmar.

Vi blev bjudna på dricka och kaffe med två goda smörgåstårtor och godbit som vår omtänksamme Göran Norlén ordnat. Till detta fick vi också några dikter upplästa som två av medlemmarna skrivit med reflektioner i aktuella frågor; funderingar om Äldrevården och Kulturutredningen.  Skratt och applåder.

Alla var på alerten och ville ge uttryck för sin mening i sann liberal anda när vi kom till punkten ”Övriga frågor”.  Vi konstaterade att ”Vi är det lilla partiet med de goda idéerna. Vår politik tål att granskas”.

Sedan var det mycket på agendan inför våren och inför valet som vår eminenta ordförande Erica Markusson presenterade för oss. Det ska bli trevligt och spännande!

Vi skiljdes åt inspirerade och i glädje. Dessutom bl.a. med Frihetsfrön från valmaterialet. Blåklintar är individualister; de växer i andras närhet men vill inte kvävas i ett kollektiv.

/ Berit Bengtsdotter